AboutTime

Alle vragen

Selecteer uw categorie

Zoek uw vraag
Bekijk alle frequent gesteld vragen

Administratieve vragen

De factuur die als bijlage bij uw e-mail wordt gestuurd is een pdf-bestand. 
Pdf-bestanden worden veel gebruikt op internet en om ze te kunnen lezen heeft u de gratis 'Acrobat Reader' van Adobe nodig. Deze kunt u hier downloaden. Na installatie kunt u zonder problemen de pdf-bestanden openen en printen.

Mocht je ondanks deze instructie niet in staat zijn om deze bestanden te lezen of uit te printen, neem dan contact met ons op. We zullen je dan verder helpen en eventueel een papieren versie toesturen.

Natuurlijk, het is mogelijk om een factuur per post te krijgen, het gebeurd echter alleen op uw verzoek.

We versturen alle facturen per mail (als pdf-bijlage). Dit doen wij om de kosten te drukken en hierdoor de prijzen voor u laag te houden.

Als u toch uw factuur per post wilt ontvangen dan kunt u dat bij ons aangeven.
Het ontvangen per post van uw factuur kost u € 5,00 toeslag per factuur.
Deze toeslag wordt berekend omdat facturen per post handmatig door ons aangemaakt en verwerkt moeten worden.

De opzegtermijn  is 1 maand voor het einde van de looptijd.
U kunt opzeggen door tijdig een e-mail aan . te sturen.
In deze e-mail vermeldt u welk pakket u wilt opzeggen. Als u de aan het hostingpakket gekoppelde domeinnaam of domeinnamen ook wilt opzeggen, dient u dat te vermelden. Indien u de dit niet doet, loopt de domeinnaam gewoon door en wordt deze voor een nieuw jaar aan u gefactureerd.

Na uw opzegging ontvangt u op werkdagen binnen 24 uur per e-mail een bevestiging van uw opzegging. Ontvangt u deze bevestigingsmail niet, neemt u dan telefonisch of per e-mail contact op. Uw opzegging is dan mogelijk niet ontvangen.

LET OP: Domeinnaam en hosting staan los van elkaar

Dat kan bij het nemen van een groter hostingpakket op elk gewenst moment. U betaalt voor de resterende lopende periode slechts het verschil tussen uw oude en nieuwe abonnement.

Een kleiner hostingpakket kunt u alleen na afloop van uw lopende contract afnemen.

De opzegtermijn voor domeinen is 1 maand voor het einde van de looptijd.
U kunt opzeggen door tijdig een e-mail aan . te sturen.
In deze e-mail vermeldt u welke domeinnaam/namen u wilt opzeggen.
Als u de aan het hostingpakket gekoppelde domeinnaam of domeinnamen ook wilt opzeggen, dient u dat te vermelden. Indien u de dit niet doet, loopt de domeinnaam gewoon door en wordt deze voor een nieuw jaar aan u gefactureerd.

Na uw opzegging ontvangt u op werkdagen binnen 24 uur per e-mail een bevestiging van uw opzegging. Ontvangt u deze bevestigingsmail niet, neemt u dan telefonisch of per e-mail contact op. Uw opzegging is dan mogelijk niet ontvangen.

LET OP: Domeinnaam en hosting staan los van elkaar.

Procedures voor een domeinverhuizing

Bij de meeste TLD's verloopt een domeinverhuizing via een bevestigingsmail. Via een mailbericht naar het admin-contact in WHOIS wordt gecontroleerd of de domeinhouder de verhuizing wenst. Je hoeft hier dus verder niets voor te doen. Zorg er alleen voor dat het e-mailadres in WHOIS correct is en eventueel jouw klant ingelicht is zodat deze de verhuizing goedkeurt.

Er is een aantal domeinen met een speciale (extra) procedure:

  • .nl .com .eu .net .org .info .biz .name .ag .cn .de .in .us .la .pl .sc .tk .tv .tw .mobi .me: Deze domeinen werken met een auth-code/token. Een auth-code/token is een geheime code die je bij de oude provider kunt opvragen. De code kan je tijdens het bestelproces invoeren, maar ook later via het domeinbeheerpaneel.
  • .be: Verhuizing vindt plaats door middel van een bevestigings-mail, maar wanneer het e-mailadres in WHOIS ongeldig is dien je een fax naar het register DNS.be te sturen. Wij zullen je per e-mail de instructies sturen indien nodig.
  • .uk: De verhuizing vindt plaats door eerst de verhuizing in te dienen op onze website en daarna de registrar-tag van jouw domeinnaam te wijzigen. Je kan via de domeinchecker op onze website de verhuizing indienen. Daarna kan je contact opnemen met de oude provider en hen vragen om de zogeheten registrar-tag te wijzigen in: KEY-SYSTEMS-DE. Hiermee wordt de verhuizing naar onze UK-registratie partner uitgevoerd. Geef deze tag daarom door aan jouw oude provider.

 

 

Moeilijke/technische woorden uitgelegd.

Webhosting (of hosting) is het onderbrengen van je website op een computer (server) die permanent verbonden is met internet.
Het is een stukje ruimte op het "internet" wat speciaal voor je is gereserveerd voor het plaatsen van informatie. Kortweg: ruimte voor uw website en e-mail.
Op die manier is deze website bereikbaar voor al je bezoekers.

Vragen over domeinen

U heeft van ons inloggegevens ontvangen op het e-mailadres wat u bij ons heeft opgegeven.
(Domeingegevens uwdomeinnaam.pdf)

Daarin staat de url vermeld waarop u op het cPanel kunt inloggen en met welke gebruikersnaam en wachtwoord.

Het ontvangen wachtwoord kunt u wijzigen in een eigen wachtoord in het cPanel - Voorkeuren - Wachtwoord wijzigen.

TIP:

Beveilig uw wachtwoord:

  • Onthoud uw wachtwoord, noteer het niet
  • Deel uw wachtwoord niet met anderen. Maak in plaats daarvan een nieuwe account
  • Vermijd het gebruik van een wachtwoord voor al uw aanmeldingen
  • Geef uw wachtwoord niet aan iemand voor assistentie tenzij u dit kunt verifiëren:
    • dat het wachtwoord nodig hebben
    • ze zijn wie ze zeggen dat ze zijn
  • Vermijd aanmelding bij openbare computers
  • Wijzig regelmatig uw wachtwoord

Tips voor het kiezen van een wachtwoord:

  • Gebruik geen woorden uit het woordenboek
  • Gebruik geen bekende items (namen, telefoonnummer, etc.)
  • Gebruik een combinatie van letters, cijfers en speciale tekens
  • Gebruik meer tekens (meer dan 7)





Vragen en oplossing over e-mail en e-mailinstellingen.

Webmail is het lezen van e-mail via een internetpagina.
Waar ook ter wereld, als er internetverbinding is, kun je met Webmail e-mail lezen en versturen.
Om in te loggen op de Webmail heb je het volgende nodig:

  • De url van de Webmailserver (www.uwdomeinnaam.extentie/webmail
  • Je e-mailadres (op het domein)
  • Het wachtwoord van het e-mailadres (e-mailbox). Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

Na het inloggen kunt u nog uit diverse e-mailvormen en functies kiezen o.a:
Het wijzigen van het wachtwoord, doorstuuropties en autoresponders.

Uw e-mailafhandeling kunt u op twee manieren regelen: middels POP3 of IMAP. 
Als u voor POP3 kiest, wordt alle binnenkomende mail van de mailserver gehaald en overgezet naar het e-mailprogramma op uw computer.
Kiest u voor IMAP, dan blijft al uw e-mail op de mailserver staan. Als u via het e-mailprogramma op uw computer een bericht met IMAP wilt lezen, dan leest u deze rechtstreeks vanaf de mailserver. De e-mail blijft op de mailserver staan. Simpel gezegd zou je IMAP kunnen zien als synchroniseren en POP3 als binnenhalen.


Met vrijwel elk mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook of Thunderbird) kunt u zelf instellen hoe de mail afgehandeld moet worden.

 

Voordelen POP3

  • Eenmaal binnengehaalde mail kunt u ook offline (zonder internetverbinding) lezen
  • Binnengehaalde mail neemt geen ruimte meer in op de server, waardoor u doorgaans toe kunt met een kleiner (goedkoper) hostingpakket dan wanneer u gebruik maakt van IMAP.

 

 Nadelen POP3

  • De mail wordt alleen opgeslagen op de computer waarmee u de mail ophaalt. Dit betekent dat u zelf zorg dient te dragen voor back-ups en dat u alle e-mail handmatig moet overzetten wanneer u bijvoorbeeld een nieuwe computer in gebruik neemt.
  • U kunt de e-mail maar op één apparaat binnenhalen. Als de e-mail eenmaal van de server is gehaald kan een andere computer deze niet meer ophalen tenzij u in uw e-mailprogramma instelt dat er een kopie van de berichten op de server moet blijven staan.

 

 Voordelen IMAP

  • Omdat alle e-mail op de server blijft staan wordt deze door ons automatisch geback-upt.
  • De e-mail kan vanaf meerdere werkplekken tegelijk worden gelezen.
  • Als u een nieuwe computer in gebruik neemt (of uw huidige computer opnieuw installeert) hoeft u de e-mail niet eerst te exporteren om ze vervolgens weer te importeren.
  • Als u even niet de beschikking heeft over uw e-mailprogramma of op een andere locatie bent, kunt u terugvallen op onze webmail. Hier heeft u de beschikking over alle e-mail die u ook in uw e-mailprogramma ziet staan.

 

 Nadelen IMAP

  • De mailbox op de mailserver kan erg groot worden en dus veel schijfruimte in beslag gaan nemen "vollopen". U heeft vaak een groter hostingpakket nodig, waardoor de jaarlijkse kosten hoger zijn dan wanneer u had gekozen voor POP3.
  • Om te voorkomen dat uw mailbox te groot wordt is het belangrijk dat u de beschikbare schijfruimte goed in de gaten houdt en op tijd uw mailbox opruimt.
  • Omdat u met IMAP rechtstreeks op de mailserver werkt is er continu een verbinding nodig met internet en de mailserver om de e-mail te kunnen lezen

 

 Ons advies

Als u met meerdere personen in dezelfde mailbox werkt is het aan te bevelen om IMAP te gebruiken. Maakt u er alleen gebruik van en is het niet nodig om vanaf meerdere computers de e-mail te lezen, kies dan voor POP3.

Kiest u voor IMAP, dan is het belangrijk dat oude e-mails op een gegeven moment worden opgeruimd. Als dit niet gebeurt kan dit tot een overschrijding van de beschikbare schijfruimte leiden.

Zorg er altijd voor dat u niet beide protocollen gebruikt op dezelfde mailbox, omdat dit problemen kan opleveren.

Serveradressen voor het ontvangen en verzenden van email

Inkomende e-mailservers

Servertype Adres Poort
IMAP mail.uwdomeinnaam.xx 143
POP3 mail.uwdomeinnaam.xx 110

Uitgaande e-mailserver

Servertype Adres Poort
SMTP mail.uwdomeinnaam.xx 26

De informatie over de beveiligde verbindingen staan vermeld bij het aanmaken van het e-mailaccount.






Vragen over Hosting en Hostingpakketten.

Wilt je een website maken en webhosting afnemen?
Beantwoord dan de volgende vragen voor jezelf, zodat je een goede keuze uit onze hostingpakketten kunt maken:

  • Hoeveel ruimte heb ik nodig?
  • Hoeveel bezoekers verwacht ik op mijn website?
  • Heb ik een database nodig?
  • Hoeveel e-mailadressen wil ik gebruiken?
  • Met welke software wil ik mijn website maken?

 

Het is niet toegestaan de hosting te gebruiken voor onrechtmatige, immorele en strafbare gedragingen. U kunt daarbij bijvoorbeeld denken aan:

  • de (onrechtmatige) verspreiding van auteursrechtelijk beschermd materiaal
  • de onrechtmatige of strafbare verspreiding van niet openbare gegevens
  • de verspreiding van strafbare teksten en beeld- en geluidsmateriaal
  • computervredebreuk (ook wel bekend als ‘hacken’) via internet of het hostingsysteem
  • vernieling, beschadiging of onbruikbaar maken van systemen of geautomatiseerde werken en/of software van anderen
  • plaatsing van of verspreiding van racistisch, discriminerend of pornografisch materiaal.

 

How-to vragen (hoe doe ik iets)

U dient uw website te uploaden in de map public_html.

Heeft u meerdere domeinen gehost op uw account, dan is de locatie domains/uwdomeinnaam.xx/public_html/

 

Het volledige pad is overigens /home/uwgebruikersnaam/domains/uwdomeinnaam.xx/public_html/
In plaats van uwgebruikersnaam vult u uw gebruikersnaam in en in plaats van uwdomeinnaam.xx uw domeinnaam.